16 lipca 2015

pieczona sernikowa owsianka

Dawno mnie tu nie było, ale odnalazłam w sobie nową motywację do pisania na blogu, więc do dzieła. Mam nadzieję, że posty będą pojawiały się w miarę regularnie, trzymajcie kciuki! Na początek owsianka - twarogowa, jakby sernikowa, podana z malinami, która zjedzona w towarzystwie mamy i siostry smakowała wyjątkowo. Prosta w przygotowania, a dzięki dodatkowi jogurtu, jajek i twarogu, ma także dużą zawartość białka.

owsianka z twarogiem


Pieczona owsianka z twarogiem, wanilią i malinami

Przepis:
inspirowany przepisem na sernik owsiany z bloga kaszamanna.com
/ 2-3 porcje, 6 kokilek o średnicy 70 mm /

Składniki:

250 g twarogu półtłustego
2 duże jajka
2 łyżki miodu lub 4 łyżki cukru
 150 g gęstego jogurtu naturalnego (użyłam Bakomy)
3 łyżki budyniu waniliowego (lub innego) bez cukru
90 g płatków owsianych górskich

 ew. ulubione dodatki do środka: owoce (najlepiej sprawdzą się drobne owoce - maliny, jagody, borówki, agrest, poziomki itp.), orzechy, czekolada, suszone owoce itp. 

Jak zrobić?

Twaróg, jogurt naturalny, miód wymieszać trzepaczką w misce lub zmiksować na gładką masę, dodać budyń i płatki owsiane..  Całość wstawić na całą noc do lodówki*. Masę przełożyć do kokilek wysmarowanych masłem. Piec 30 minut w 180 stopniach Celsjusza. Gotową sernikową owsiankę podawać z ulubionymi dodatkami - u mnie były to świeże maliny, smacznego!
*opcjonalne, ja włożyłam
  

 

 


4 komentarze:

  1. U mnie owsianka na śniadanie musi być codziennie. Wypróbuję także Twoją wersję, bo wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, na pewno wypróbuje, ale w wersji dietetycznej :)
    Zapraszam na bloga www.healthyheaven.blog.pl :)

    OdpowiedzUsuń